sobota 30. května 2015

Podpůrný těhotenský pás

Konečně přišel čas na napsání tohoto článku. Jsem na chatě, protože doma manžel stále rekonstruuje ložnici, venku je zima a prší, tak toho musím využít...

Trpíte na bolesti zad? Máte těžké bříško a pocit, že vás táhne dolů? Dělá vám problém delší chůze nebo nevydržíte chvíli stát? Pomozte si těhotenským podpůrným pásem!

Na bolestech zad se podílejí i těhotenské hormony. Aby miminko při porodu mohlo snáze projít pánví, uvolňují  tyto hormony především klouby a vazy v zádové oblasti. Tím se ale páteř stává méně stabilní a ztrácí svoji podpůrnou sílu. Díky zatížení bříškem pak prohýbáme horní část těla dozadu a tím dochází k vychýlení v kříži. Tuto zátěž musí pomoci nést svaly a následkem toho dochází k jejich přílišnému napínání a záda bolí.

Já mám břicho celkem velké a už od 10. týdne nosím těhotenské kalhoty, respektive v té době to byly zatím jen legíny. Bříško mi vykouklo hrozně brzy, pak se pořád znatelně zvětšovalo a těžklo, až do 6. měsíce. Od té doby už to jde pomaleji, ale celkově je velké a už hodně těžké. Už tehdy v tom 6. měsíci mě začala neskutečně bolet záda. Hlavně v oblasti kříže, kolem kostrče. V té době už jsem se nevešla do žádného oblečení a sháněla jsem nové džíny. V klasických obchodem jako H&M nebo C&A na mě nic neměli nebo mi to nevyhovovalo. Začínala jsem být zoufalá, ale pak jsem pár metrů od svého bytu objevila úžasný krámek. Do teď jsem nevěděla, že tam je a přitom tudy často chodím. Je to zhruba tak měsíc a půl, co jsme šli s manželem kolem, tak jsem ho tam rovnou zatáhla...

http://www.vseprotehotne.cz
Obchůdek se jmenuje Mammina - vše pro těhotné i děti. Mají jak e-shop, tak kamennou prodejnu, kterou najdete v Praze 6 - Dejvicích, v Jaselské ulici. Je to "dvojitý" obchod, v jednom vchodě mají věci pro budoucí maminky a v druhé věci pro děti. Našla jsem tam přesně to, co jsem potřebovala. A našla bych mnohem víc :-). Když jsem se zeptala na džíny (klasické, ne žádné úzké a upnuté), tak mi jich paní v mé velikosti vyndala asi 6, že jsem měla z čeho vybírat. Úžasné. Navíc se mi věnovala a radila mi, ne jako v H&M, kde si vás nikdo ani nevšimne, natož, aby vám pomohl najít velikost, abyste se tam jako těhotná nemusela namáhat s přehrabováním toho množství kalhot. Ještě jsou džíny dostatečně dlouhé, i při mých 182 cm, což je také spíše výjimka. Opravdu se mi v tomhle obchůdku moc líbilo, jak nabídka zboží, tak přístup paní prodavačky, tak prostředí a i prostorná zkušební kabinka, kde jsem si nepřipadala jako slon v kleci. Cítila jsem se tam prostě dobře, což ve svém stavu velmi ocením.

Hned potom, co jsem si vybrala džíny a už jsem se chtěla oblékat, mě manžel upozornil na plakát právě s těhotenským pásem. Už z toho plakátu jsem měla pocit, že to je právě to, co potřebuju a co mi na záda určitě pomůže. Zeptala jsem se na něj paní prodavačky, která mi hned přinesla ukázat 2 druhy a vysvětlila mi, jak mi to pomůže už teď, ale že ho ocením určitě více, až budu mít bříško ještě větší.

První typ se nosí pod oblečením a mimo pásu má i takovou tu "kapsu" na břicho, jako mají těhotenské kalhoty. Právě z toho důvodu jsem si ho nevybrala, protože největší bříško budu mít v létě a kdybych pak nosila tyto "kapsy" dvě na sobě, asi by mi bylo dost teplo. Kdybych ho ale kupovala na zimu, možná bych si ho vybrala, abych měla záda i bříško hezky v teple. Mnohem více se mi líbil druhý typ pásu, který se nosí přes oblečení a tu "kapsu" nemá. Navíc může sloužit i jako módní doplněk, když ho chcete ukázat. Měli v černé barvě, což mi přijde ideální, hodí se ke všemu. Je na suchý zip, takže se lehce přizpůsobuje vašemu rostoucímu bříšku. A mimo to tedy mají i různé velikosti. Řekla jsem si, že ho určitě musím vyzkoušet a rovnou jsem si ho koupila. Manžel byl také pro, ten v tom zase spatřoval tu výhodu, že mi pás podrží břicho, aby se mi tou tíhou nevytahalo a nebudu ho pak po porodu mít (podle jeho slov) až ke kolenům. Chlap, no, co byste čekaly :-)? Ale něco pravdy na tom asi bude, protože pás pomáhá udržovat svaly břišní stěny a možná tím pádem bude břicho pak pevnější.

První varianta - Těhotenský podpůrný pás ANITA BABYBELT (nosí se pod oblečením):



Druhá varianta a můj vítěz - Těhotenský podpůrný pás ANITA BABYSHERPA:


Ukázka v praxi - České Švýcarsko, pro mě je turistika bez pásu momentálně absolutně nemožná:


Díky němu jsem dokázala zvládnout i Pochod Praha Prčice:


Je to zhruba ten měsíc a půl, co nosím džíny a používám pás z obchodu Mammina. Džíny mi stále jsou a i když mě kamarádky strašily, že během těhotenství budu potřebovat postupně tak troje, tak tyhle zatím sedí pořád, jsou pružné a nikde neškrtí. Věřím, že s nimi vydržím až do konce. Pás nosím téměř denně a nedám na něj dopustit. A v nejbližší době se určitě do obchodu chystám koupit si něco letního, asi nějaké šaty nebo alespoň sukni, kterých tam také mají velký výběr.

Takže maminky, které trpíte na bolesti zad a třeba nevíte, že něco takového existuje, jako jsem to nevěděla já, těhotenský pás určitě vyzkoušejte a uvidíte, že se vám uleví... A klidně mi pak dejte vědět, jestli to pomohlo :-).

2 komentáře:

  1. Predstav si, ja svuj tehotensky pas od toho vyletu do Lednice vubec nevytahla :-D
    ale dnes (resp. vcera) jsme byli na delsim vyletu a cestou zpet me uz pobolivaly zada, tak jsem trosku litovala, ze jsem ho aspon nevzala sebou...

    a jinak jsem tehotenske veci zacala kupovat uz jen vyhradne v HM. Vzdy si pociham na nejakou slevu a dopravu zdarma na eshopu a pak nakupuju jak diva :-D doporucuju se zaregistrovat, jestli jeste nejsi. ale myslim, ze od nich jsou zrovna ty kousky docela dobre v tom, ze se budou dat nosit i po tehotenstvi...
    treba tehotenske kalhotky tam maji neuveritelne pohodlne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda bez pásu na procházky vůbec nechodím. Už mám břicho fakt těžké a je to pro mě velká pomoc.
      Teď jsem ale třeba absolvovala 2 společenské akce, kdy jsem si pás na šaty, ani pod šaty vzít nemohla, navíc jsem měla podpatky a většinu času stála. A bylo to utrpení, fakt jsem litovala, že to nešlo s pásem :-(

      Díky za tip, na H&M zaregistrovaná nejsem. Možná to zkusím. Ale většinou si chci věci radši vyzkoušet, protože teď svoji velikost vážně odhadnout nedokážu :-)

      Vymazat