neděle 28. prosince 2014

Vánoce v posteli...

V pátek, následně v pondělí i úterý před Vánoci jsem byla na krvi, hodnoty jaterních testů nestoupaly, což je důležité a dokonce úterní testy byly prý mírně nižší. Snad to tak půjde dál. Na další odběr krve jdu až po svátcích, v pondělí 29.12. Tam by už mohl být znát větší rozdíl. Samozřejmě předpokládám, že se to bude dál lepšit. Jediné, co mě pořád trápí, je to příšerné svědění kůže a zběsilé drbání, které mi nedá spát. Snažím se jíst dietně, ale i tak to prostě pořád svědí. 

Vánoční úklid byl tentokrát na manželovi, chudák kmital asi 2 dny od rána do večera. Zametl, vytřel, vyluxoval, vypral, usušil prádlo, udělal vánoční výzdobu a ozdobil stromeček. Připravil mi všechno na bramborový salát, uvařil brambory a vajíčka, nakrájel všechno potřebné, pak mi to přinesl do pokoje, kde jsem ležela a já jsem to dá se říct téměř v posteli smíchala dohromady. Dělala jsem dva bramborové saláty, jeden pro manžela s majonézou, druhý pro mě s bílým jogurtem. I tak byl docela dobrý. Na Štědrý den pak udělal chlebíčky, nachystal sváteční stůl, průběžně zapaloval františky nebo purpuru, já jsem mu akorát obalila řízky, ale už je pak sám osmažil, mně upekl kapra - protože jsem nemohla smaženého, tak mi ho upekl na troše másla a na bylinkách. A musím říct, že byl skoro lepší než ten klasický. Na večeři jsem se trochu zkulturnila, oblékla do šatů (jinak poslední dny jím v pyžamu a županu), aby to mělo trochu sváteční atmosféru a pak jsme si v klidu rozbalili dárky. I tak toho na mě bylo celkem dost, takže letos se nekonalo žádné posedávání do noci, koukání na televizi a radování se z dárků. Šli jsme celkem brzo spát. Já teď nic nevydržím, veškerá fyzička je pryč, jsem hned ze všeho unavená. A manžel toho měl za ty poslední dny asi také dost. Musím říct, že si ho za to všechno neskutečně vážím, jak se stará o mě i o náš domov! A jak to hlavně dělá s láskou...

Další den jsem se rozhodla zvládnout hromadný oběd u táty, kam jsme jeli asi tak na 2 hodinky. Opět jsem se oblékla do šatů, abych nevypadala jako úplný marod a vyrazili jsme. K obědu měli všichni kachnu s knedlíkama a červeným zelím. Já jsem měla dietní kuře, které se večer projevilo, jako že zřejmě dietní úplně nebylo. Nejedla jsem sice tu osmaženou kůrku, ale i tak to bylo zřejmě mastné víc než moje játra snesla. Pak byl ještě dietní banán se šlehačkou jako dezert a to byl stejný případ. Potom jsem manžela odvezla k jeho mámě, protože jeli na další návštěvu a já jsem si to namířila opět do postele a k pohádkám. Naprosto mě to vyčerpalo. Večer a celý druhý den jsem se zase drbala více než do teď a pravděpodobně díky tomu jídlu. Další a další den jsem si dala samá suchá jídla a ani náznakem nic škodlivého pro játra a zase se to začalo pomalu lepšit. Večer je to vždycky horší a trvá to až do noci. V noci mě to budí, škrábu se tak, že mi až hoří dlaně a chodidla, takže vždycky musím vstát a jít si je namočit do studené vody, aby se to zklidnilo. 

Jinak stále nic nedělám, ležím, koukám na televizi nebo si čtu. Už mě to nebaví, ale dělám to pro svá játra a hlavně pro miminko, takže se prostě válím dál. I když už bych byla vážně ráda, kdyby se to začalo lepšit a mohla bych zase pomalu začít normálně fungovat...

1 komentář: