neděle 30. listopadu 2014

Těhotenské příznaky

Jsou to 2 týdny a 2 dny. Fakt bych nevěřila, že takhle brzo už se může s tělem ženy dít tolik věcí. Když pominu ty věci kolem OHSS, že mám nafouklé a bolavé břicho, tak už pozoruju pár dalších věcí...

Bolí mě prsa. Jsou těžká a jako by oteklá, plná. Zatím doteky snáším, ale pomalu se to horší.
Jsem unavená a neustále ospalá. V noci moc nespím, resp. spím, ale hodně často se budím. Díky bolestem břicha a přelívání tekutiny v něm se při každém pohybu budím. Minimálně třikrát za noc jdu na záchod. No a potom klidně na chvilku usnu přes den, někdy i dvakrát.
Nemám vůbec chuť na sladké. U mě nevídaná věc, nechápu. Už týden jsem neměla čokoládu! Byla jsem zvyklá snídat sladké, ale teď na to nemám ani pomyšlení. Když nám potvrdili těhotenství, přišla na návštěvu tchýně a přinesla mi punčový dort, který mám ráda. Snědla jsem 2 sousta a víc to nešlo.
Někdy nemám chuť vůbec na nic. Během tohoto týdne jsem měla 2 dny, kdy jsem neměla chuť vůbec na žádné jídlo. Příklad jednoho z těch dnů: Ráno jsem vstala a bylo mi divně. Připravila jsem si k snídani tradičně čaj a kousek bábovky, kterou jsem předtím sama pekla. Půl hodiny jsem na tu snídani koukala, než jsem našla sílu vůbec to strčit do pusy. To samé oběd. Uvařila jsem si nějaké lehké těstoviny, ale opět jsem na to vůbec neměla chuť. Když jsem se donutila, tak se mi paradoxně po jídle udělalo lépe. No a večer manžel připravil pomazánku, kterou mám normálně moc ráda, ale nemohla jsem ji ani cítit. Druhý den ráno jsem se vzbudila a měla jsem hlad. V ledničce byla ta pomazánka a já na ni dostala vyloženě chuť. Dala jsem si k tomu ještě rajčata.
Rajčata! Normálně rajčata nejím. Celý život jsem je nesnášela a posledních pár let jsem bojovala s tím, abych se je naučila sníst např. v salátu nebo s něčím dohromady. Samotné rajče bych nikdy nesnědla. A teď? Teď když mám na něco chuť, tak jsou to rajčata. 
Mnohem víc cítím pachy. Normálně nemám moc vytříbený čich, ale teď mám pocit, že cítím úplně všechno.
Vadí mi manželův parfém. To zatím bylo nejhorší, to se mi vážně už málem zvedl žaludek, když se manžel přede mnou navoněl. Tak jsem konstatovala, že se asi nebude vonět a bude muset smrdět :-). Zatím jsem ještě nevyzkoušela svoje parfémy, jelikož jsem zatím doma a nikam nechodím. Jsem na to zvědavá.

Co přijde dál? Zatím jsem (díky bohu) ještě nezvracela. Ráda bych věřila tomu, že se tomu vyhnu po celou dobu, ale jsem připravená na to, že já si těhotenství "vyžeru" se vším všudy, abych to neměla moc jednoduché... :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat