pátek 3. října 2014

Folikul nebo cysta?

Před 14 dny mě začalo píchat v podbřišku a vyvrcholilo to tím, kdy mě tam píchlo při sexu takovým způsobem, kdy jsem celá strnula a vytryskly mi slzy... Usoudila jsem, že něco nebude v pořádku a objednala jsem se na kontrolu na gynekologii. Stejně už jsem tam rok nebyla, tak to aspoň vezmu při jednom s preventivní prohlídkou. Vlastně jsem se tam chystala celé léto, jelikož jsem poslední cykly špinila vždycky zhruba týden před menstruací. 

Pan doktor mě prohlédl, konstatoval, že špinění vychází z děložního čípku a dostala jsem 2 balení čípků Cicatridina, což by mi mělo pomoci na obnovení epitelu a krvácení by mělo ustat. To ale nebyl hlavní problém, s kterým jsem tam šla (ne, že bych ho měla nějak zanedbávat). Na ultrazvuku ale pan doktor objevil, že mi zřejmě nepraskl folikul. Ten den to bylo 28. den cyklu a měl tedy prasknout už cca před 10 dny, kdy bych měla ovulovat (pokud bych tedy ovulovala). Když mi dělali punkci vajíček na IVF, folikuly měly mít ideálně velikost 1,9 mm. Tenhle měl 3,4 mm. Pan doktor mě ale trochu vyděsil, protože řekl, že na ultrazvuku nepozná, jestli jde "jen" o přerostlý folikul nebo o cystu. Takže si mám rovnou u sestřičky nechat píchnou Pregnyl (injekce na vyvolání ovulace) a že folikul by měl prasknout. Pak se mám objednat na kontrolní ultrazvuk po menstruaci a kdyby to tam pořád bylo, jednalo by se o cystu a museli bychom ji odstranit. 

Neměla jsem moc na výběr, takže jsem si musela nechat píchnout tu injekci a jak jsem si ještě nedávno libovala, že se moje tělo konečně cítí zbavené hormonů, všechno bylo rázem jinak. Mít ovulaci 30. den cyklu je samo o sobě divné, i když to není pravá ovulace a folikul by stejně nebyl použitelný. A nemluvě o tom, jak to asi zase zblbne tělo. Hned druhý den se objevily moje klasické návaly, kdy jsem se musela svlékat při příchodu do metra nebo kamkoliv jinam, kde nebyl vzduch. Venku bylo tou dobou cca 10 stupňů a já jsem se sice patřičně oblékla, ale okamžitě jsem jednotlivé vrstvy odkládala a chodila jsem v tričku a upocená. To trvá vlastně do teď, už je to 14 dní a mám už i po menstruaci. Doufám, že to co nevidět přejde.

Dneska ráno jsem byla na tom kontrolním ultrazvuku... Vstávala jsem s mírnou nervozitou, nedovedla jsem si představit, že bych měla mít cystu a zase bych musela řešit něco, co při nejmenším nebylo v plánu. A tím by se zase zdrželo IVF a musela bych v podstatě na stejný zákrok a asi bych pak zase musela nějaký čas do toho dalšího pokusu počkat. Ale všechno dopadlo dobře, ultrazvuk ukázal, že to byl opravdu folikul a už tedy praskl. Podle pana doktora moje vaječníky podle dnešního ultrazvuku vypadají úplně zdravě. To se hezky poslouchá, ale bohužel víme, že to tak není... Každopádně se mi opravdu ulevilo, že je všechno ok a snad by nic nemělo bránit druhému IVF.

Žádné komentáře:

Okomentovat