čtvrtek 18. září 2014

2. IVF odkládáme na říjen

Další návštěva Apolináře nás čekala 28.8. Objednala jsem nás k MUDr. Kouckému, kterého mi doporučila paní primářka z imunologie a který se prý zabývá případy, kde je problém s imunitou. Téměř ve dveřích nám sdělil, že je porodník a tohle má jako hobby. Usoudila jsem, že to není špatné, protože ho to baví a bude o tom tedy vědět mnohem víc než jiní. Byl velmi milý, sympatický a ochotně si s námi povídal a vysvětloval nám, co bylo potřeba.

Když jsem se zeptala, proč mi ten test neudělali předem, řekl mi to, co jsem předpokládala. Že je to drahé a že to nedělají plošně všem, ale až tam, kde se to nepovede. Zřejmě vůbec nauvažují nad tím, že by si ten test někdo třeba mohl chtít zaplatit sám. No, to už je jedno. Dále mi vysvětlil, že testování alergie na sperma dělají všude, ale ten test na protilátky proti "otcovskému genu" (jak jsem se to rozhodla nazývat, jelikož si nepamatuju, jak se to jmenuje odborně) dělají pouze u Apolináře a v dalších několika centrech v Evropě. Takže jsem si opět řekla, že jsem ráda, že jsem u Apolináře. A že je to prý TOP vyšetření, kterého se mi mohlo dostat. To byla odpověď na to, když jsem se ptala, jestli mě po dalším nepovedeném pokusu pošlou na nějaké další testy. 

Problém s imunitou je prý důvodem nemožnosti otěhotnět u spousty žen. Pan doktor se tím zabývá společně s paní primářkou z imunologie a testují, co by na to pomohlo. Řekl nám, že se jim osvědčilo, když se těsně po embryotransferu píchne injekce miniheparin. Že to pomůže tomu, aby se embryo lépe uhnízdilo ve sliznici. Nejen, že se prý někdy embryo nechytí, ale někdy se chytí, těhotenský test je dokonce pozitivní a pak přijde menstruace a embryo společně s ní zase odejde. Tak si říkám, jestli to nemůže nějak souviset s tou mojí šíleně silnou a bolestivou menstruací...

Pan doktor se mě ptal, jestli budu ochotná na tu injekci přistoupit, že to ještě není schválený postup, že je to zatím ve fázi testování. Zeptala jsem se, jestli to může něčemu uškodit. Řekl, že ne, a tak jsme s manželem souhlasili. 

Také jsme se ale dohodli, že počkáme, až budu mít výsledky z kontrolních odběrů a uvidíme, jak to vypadá s množstvím protilátek. Protože vstupní injekce na IVF v září by se musela píchnout dříve a třeba by to bylo zbytečné. Takže jsme usoudili, že bude lepší zkusit to až v říjnu. Mám v září odmenstruovat a objednat se pak na 10. den cyklu na ultrazvuk.

2 komentáře:

  1. Ahoj.
    V prve řadě gratuluju k tak krásnému chlapečkovi! Určitě dělá samou radost.
    S manželem teď řešíme první IVF- stimulace začne během 14 dnů..
    Chtěla jsem tě poprosit, zda li bys nemohla někde dohledat jak se jmenuje to vyšetření na protilátky proti otcovskému genu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji, ano, radost nám opravdu dělá :-).
      S IVF držím palce a přeju hodně síly a pozitivního přístupu ;-).
      Koukám tu teď do papírů a vyšetření je tu nazváno pouze jako Autoimunita... pod tím je několik zkratek, vč. anti-spermií. Ale předpokládám, že kdybys to takhle vysvětlila imunologovi, měl by vědět, o co jde. Snad to vyšetření nebudeš potřebovat ;-)

      Vymazat