čtvrtek 15. května 2014

Mobilizace kostrče

V létě jsem šla na kontrolu k paní doktorce Rindové a ona mi doporučila tzv. mobilizaci kostrče. To znamená jednoduše řečeno narovnání kostrče. Představila jsem si samozřejmě hned nějakou šílenou operaci, ale tak to nebylo. Domluvily jsme se tedy, že mobilizaci podstoupím v září. 

Takový zákrok se musí uskutečnit mezi 7.-10. dnem cyklu, takže hned první den, kdy jsem začala menstruovat, jsem se k paní doktorce objednala. Sice jsem lehce věděla, do čeho jdu, ale absolutně jsem nevěděla, co od toho mám čekat... Zákrok se provádí přes konečník, při naprostém vědomí, bez jakéhokoliv umrtvení, pouze s čípkem na uvolnění svalů, který si vezmete hodinu předem. Nevím, co by bylo lepší. Jestli být uspaná či lokálně umrtvená nebo to všechno vnímat, ale za 3 minuty odejít jako by nic. Pravda je, že rozhodně znám příjemnější věci a teď už to vnímám s odstupem času, ale když se člověk správně uvolní a poslouchá, co mu radí doktorka, tak se to dá zvládnout. Trochu to pne, tahá, ale bolest to určitě není nijak nesnesitelná. Spíš je to nepříjemné, ale nijak zvlášť to nebolí. Jen trochu potom, když to přichází k sobě a uvědomíte si, že tam ta svalová vlákna máte trochu "omačkaná"...

Potom se doporučuje odejít buď pěšky nebo aby vás někdo odvezl autem a vy jste si mohly lehnout na zadní sedadlo, rozhodně se ale nesmí sedět. Doporučují min. 24 hodin, ale pokud to lze, tak 2 dny nesedět vůbec. Potom sedět na polštářku s dírou, aby se kostrč nemačkala. Hlavně nesedět na tvrdém. Na polštářku je důležité sedět hlavně v práci, pokud sedíte 8 hodin denně u počítače, jako já. No a hlavně cvičit. Vytrvale a pravidelně každý den cvičit Mojžíšovou...

Údajně by mobilizace kostrče mohla pomoci i na srovnání menstruačního cyklu, na sílu krvácení a bolestivost. Také může pomoci odstranit bolestivost při sexu, pokud na ní někdo trpí. Mně se cyklus nijak nezměnil a krvácení s křečemi se také nijak nezmírnilo. Bohužel.

Žádné komentáře:

Okomentovat